Czy wiesz, że samemu możesz zbadać znamiona swoje i swoich bliskich? Czy wiesz, że aż 90% nowotworów skóry odpowiednio wcześnie wykrytych można wyleczyć? Każdego roku na świecie wykrywanych jest 200 000 nowych przypadków czerniaka! Czerniak to rodzaj nowotworu, który jesteś w stanie zobaczyć samemu gołym okiem. Laboratoria La Roche-Posay od 10 lat współpracują z dermatologami, organizują kampanie profilaktyczno-edukacyjne by zwiększyć świadomość zagrożenia jakim jest rak skóry. Marka ta w nowatorski sposób zachęca by zostać #SkinCheckerem. A któż to taki?
W kwietniu 2015 roku ruszyła kampania marki La Roche-Posay, która unika alarmistycznego tonu, nie nawołuje z bilbordów, że musimy unikać słońca i bać sie raka. Zachęcają ludzi by obserwowali skórę, tych których kochają najbardziej. Prawda jest taka, że dbamy o najbliższych bardziej niż o siebie. Szybko jesteśmy w stanie zaobserwować w ten sposób zmiany na skórze u naszych najukochańszych. Znamiona, przebarwienia w łatwy sposób można sprawdzić. A gdy już je zlokalizujemy u członków rodziny należy udać się na konsultację z lekarzem dermatologiem. Ten w szybki i bezbolesny sposób ustali czy owa zmiana jest niepokojąca.
Razem z La Roche-Posay chcemy zachęcić Was do obserwacji znamion u siebie i członków rodziny. Znakiem kampanii Zostań #SkinCheckerem są dalmatyńczyki., które uważnie się przyglądają swoim plamkom na ciele. To troska o siebie nawzajem daje najskuteczniejsze efekty. Kontrola powinna odbywać się zgodnie z opracowanym przez dermatologów systemem:
- najpierw twarz
- skóra głowy
- następnie przednia i tylnia część nóg
- plecy
- nie zapominajmy o uszach!
Takie wzajemne przeglądy są bardzo przydatne, ponieważ niektórych obszarów nie widzimy sami. Jeśli chcemy śledzić zmiany w znamionach, można skorzystać z opracowanej, zatwierdzonej i stosowanej przez dermatologów na całym świecie metody ABCDE. Każda z tych liter odpowiada jednej z cech znamienia, na którą należy zwrócić uwagę.
Na ciele i twarzy człowieka występuje około dwudziestu znamion, jednak wraz ze wzrostem tej liczby wzrasta ryzyko zachorowania na nowotwór skóry. Zgodnie z najnowszymi badaniami, 65% zachorowań na czerniaka nie ma związku z wcześniejszymi zachorowaniami. Niezwykle ważne jest zatem wyszukiwanie i śledzenie nowych znamion oraz ewentualnych zmian w nich.
W ramach kampanii La Roche-Posay uruchomiło specjalną stronę dostępną pod adresem: www.laroche-posay.pl/skinchecker. Znajdziecie tam sporo porad jak obserwować znamiona u siebie i bliskich Wam osób. Dowiecie się jak zostać #SkinCheckerem. Uzyskacie też ciekawe informacje dotyczące bezpiecznego korzystanie z dobrodziejstw słońca. Marka w 25 krajach jest partnerem Euromelanoma Day (Dzień Walki Z Czerniakiem). Tego dnia wykonywane są bezpłatne badania dermoskopowe skóry. Tysiące dermatologów przebadało juz 220 000 pacjentów i wielu z nich dzięki temu wcześnie dowiedziało si ę o zmianach nowotworowych.
Ambasadorką akcji zostań #SkinCheckerem jest Natalia Kukulska.
Przesłanie akcji jest jasne: zaopiekuj się najbliższymi i zostań #SkinCheckerem. Dowiedz się jak wykryć nietypowe przebarwienia skóry, zachęcaj innych do wizyt u dermatologa przynajmniej raz w roku. Chroń ich tym samym przed nowotworem skóry!
Ja już jestem #SkinCheckerem A Ty?
Elegancko, że tworzysz nowe artykuły. Twój styl jest niezwykle nowoczesny.
Czytałyśmy o tym już na innych blogach. Akcja jak najbardziej warta propagowania.
Zdecydowanie akcja warta rozpowszechniania