Drugie śniadanie, to ważny posiłek!!!

Najważniejszą zasadą zdrowego odżywiania się jest spożywanie pięciu posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasu. To dzięki temu nasz organizm ma dostarczaną stałą porcję witamin i mikroelementów oraz energię. Wszyscy wiemy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, pozwala nam dobrze zacząć dzień. Jednak po 3-4 godzinach spędzonych w szkolnej ławce, pracy albo na zabawie nasze zasoby energii drastycznie spadają. Nadchodzi czas na uzupełnienie “paliwa”. I tu wkracza na scenę drugie śniadanie, odpowiednio zbilansowane, pomoże w walce z głodem, utrzyma poziom odpowiedniego skupienia i doda powera.

 

drugie śniadanie

SONY DSC

Niestety drugie śniadanie to posiłek często niedoceniany. Ileż to razy zdarzało się każdemu z nas kupić batonika lub chipsy? Jak sądzę niejednokrotnie. A nasze dzieci? Tak, wiem dbamy żeby miały przygotowane do szkoły drugie śniadanie, ale ile razy jedzą kanapki z serem lub wędliną? Nie ma w nich nic złego, tylko pamiętam jako dziecko często wracały ze mną do domu albo dokarmiałam nimi okoliczne bezdomne psy. Jemy oczami a ładny, kolorowy posiłek zachęca, by go skonsumować. Wiem, zaraz każda z mam powie, że rano każdy się spieszy i brakuje czasu na wymyślanie dobrego posiłku. Łatwo popaść w rutynę i nagle okazuje się, że jemy non stop kanapki.

SONY DSC

Planuj

Poranek. Ty jeszcze zaspana, marzysz o mocnej kawie na dobudzenie się, a w głowie jak natrętna mucha, kotłuje się jedna myśl Co mam zrobić dzieciom na drugie śniadanie? Wiem jak to jest, bo wielokrotnie miewałam takie poranki. Jednak pewnego dnia, postanowiłam coś zmienić. W weekend po rozmowie z dziećmi ustaliliśmy jadłospis na drugie śniadania. Okazało się, że młodszy preferuje owoce i warzywne przekąski, starszy sałatki lub wrapy. W jednym byli zgodni, do picia woda. Franek z racji wieku zdecydowanie woli wodę w butelce z ustnikiem, szczególnie posmakowała mu woda KUBUSIA, spełnia wszystkie jego oczekiwania.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Drugie śniadanie

Drugie śniadanie powinno stanowić 10 – 15% naszego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Owoce i warzywa świetnie się nadają więc na ten drugi posiłek. Franek zdecydowanie chętniej sięga po owoce w każdej postaci, surowe, jako mus czy w formie soku. Nie będę też Was oszukiwać, od czasu do czasu mój syn wypija sok z butelki. Jeśli potrafimy wypośrodkować naszą dietę to nic nam nie będzie szkodzić. Franek jest niejadkiem, ale uwielbia zjadać drugie śniadanie, bo jest zgodne z jego preferencjami. Zawsze na wycieczki zabieramy śniadaniówkę pełną owoców. Banany, brzoskwinie ciasteczkowe, to jego ulubiony zestaw, do tego koniecznie winogrona. Uwielbia też mus Kubusia o smaku truskawkowym. Dodatkowo nasz lunchbox kryje w sobie przekąski warzywne. Marchewki, to żelazny element, nawet dziecko wie jak są ważne, by mieć dobry wzrok. I coś czym Was zaskoczę, seler naciowy z masłem orzechowym. To zaskakujące połączenie smaków, ale bardzo uzależniające.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Drugie śniadanie może być ciekawe i proste, ważne by było różnorodne i dostarczało energię. Z punktu widzenia żywieniowego to istotny posiłek w naszej diecie. Drugie śniadanie dostarcza witaminy, regeneruje siły i wpływa na poprawne funkcjonowanie mózgu podczas nauki. Łatwiej jest zapamiętać na lekcji materiał jeśli w brzuchu kiszki marsza nie grają 😉 Drugie śniadanie nie należy do obfitych posiłków, dlatego warto postawić na owoce i warzywa, ważne by zawsze dziecko miało przy sobie wodę. Jeśli robisz kanapki dodaj sok lub jakiś owoc, zgodnie z zaleceniami lekarzy powinniśmy jeść dużo warzyw i owoców. Jak sami widzicie drugie śniadanie, może być szybkie w przygotowaniu i kolorowe, takie jak lubią nasze dzieci i my.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

nianio.com.pl

Mama na pełnym etacie, która nade wszystko kocha swoje dzieci. Uwielbiam podróże w ciekawe miejsca. Ponieważ fotografia to moja pasja, nieodłącznym gadżetem, który przy sobie noszę jest aparat.

46 komentarzy
  1. Seler u nas nie przejdzie, ale i tak raz na jakiś czas próbuję do niego przekonać, skoro udało się z natką i koperkiem, to może i w tym zakresie będzie sukces. 😉 Ogromną wagę przywiązuję do drugiego śniadania dzieciaków, bo w końcu to porządna porcja witamin dla rosnących nam pociech. 🙂

  2. O wielu nietypowych połączeniach już słyszałam (np. mój tato bardzo gustował w kanapkach z serem żółtym i…marmoladą) – ale seler i masło orzechowe to jest dopiero czad ! Musimy spróbować, koniecznie 🙂

  3. Masz rację – śniadania są baardzo ważne! Mnie wyręcza w tym szkoła i przedszkole – jak na razie, ten układ się sprawdza;)

  4. Uwielbiam drugie śniadania, chyba nawet bardziej niż pierwsze, ponieważ jestem już bardziej rozbudzona i mam większą ochotę w ogóle na jedzenie. Do pierwszego śniadania trochę się zmuszam, ale tylko trochę 😉

  5. Świetny wpis 😉 Myślę, że owoce jak i warzywa powinny królować w naszej kuchni jak i u dzieci podczas drugiego śniadania. Fakt bardzo często drugie śniadanie kojarzy nam się z kanapkami, aby się dzieci najadły, a to często bywa złudne 😛 Muszę się przyznać jak byłam już w technikum codziennie musiał być Sevendays, baton country i banan bądź inny owoc 🙁 Buziaki i Pięknego dnia :-*

  6. Drugie śniadanie u nas to zazwyczaj kanapki ale moze faktycznie warto z córkami zaplanować na cały tydzień ten posiłek. Jaki uroczy i usmiechnięty synek

    1. Mi też kiedyś kojarzyło się tylko z kanapkami, bo to szybko i treściwie niestety po pewnym czasie kanapki lądowały w koszu lub pies zjadał. Teraz jak mamy lunchboxy to można poszaleć, warzywa, owoce wrapy sałatki. kolorowo i też treściwie ale przede wszystkim jedzenie jest urozmaicone. A seler naciowy z masłem orzechowym na sto procent zasmakuje każdemu kto lubi masło orzechowe

Dodaj komentarz

Starszy wpis: Gry i zabawki dla dzieci, czyli co nowego w branży zabawkowej
Nowszy wpis: Pijalnia Czekolady E.Wedel - kraina słodkiej przyjemności + KONKURS